X

שכפול מפתחות לרכב – דברים שחשוב לדעת

 

יש לכם מפתח לרכב ואתם מנסים לשמור עליו מכל משמר. גם אם תנקטו במלוא הזהירות, הרי שתרחישים בהם המפתח הולך לאיבוד, נגנב או נשבר הם בהחלט מתקבלים על הדעת. הצעד הנכון ביותר שתוכלו לקבל הוא, פשוטו כמשמעו, להקדים תרופה למכה – וזאת באמצעות שכפול מפתחות.

כל הסיבות לשכפל מפתחות ספייר לרכב

שכפול מפתחות לרכב נחוץ, אם כן, כאמצעי זהירות: הוא מונע תרחישים בהם נתקעים ללא מפתח, על כל ההשלכות השליליות של כך והפאניקה הכרוכה בתהליך. ועדיין, ברור שלעיתים מעוניינים לשכפל את המפתח מסיבות שונות לחלוטין. הגם שרכב ממוצע הנרכש בישראל מגיע עם שני מפתחות, לעיתים יש צורך ביותר (למשל, כשכמה מבני המשפחה נוהגים ברכב ומעוניינים שלכל אחד יהיה מפתח משלו). במצב הזה הפנייה לחברה המשכפלת את המפתחות, תוך פרק זמן מינימלי ולרוב במחיר נוח, נראית כמעט מובנית מאליה.

חשוב להדגיש כי התחום כולל בתוכו מספר פעולות שעשויות להידרש אף הן: קידוד מפתחות לרכב, התאמתם של מפתחות אימבולייזר, שכפול שלטים וכיוצא בזה. בדרך כלל החברות הפועלות בתחום המנעולנות מעניקות גם את השירותים האלה, כך שאין צורך לאתר בעלי מקצוע שונים.

אין מקום לטעויות

בעת בחירת מנעולן הלוקח על עצמו את המשימה ההכרחית של שכפול מפתחות לרחב, לא ניתן להתפשר לגבי האיכות שלו. צריך לשנן שמפתח שכולל ולו פגם אחד – קמצוץ של חוסר דיוק בצורה שלו, למשל – עלול לא לבצע את עבודתו כלל. זו הסיבה בגינה חשוב לנסות את כל המפתחות המשוכפלים מיד לאחר שהמלאכה מסתיימת ולוודא כי פתיחת דלתות הרכב באמצעותם נעשית ללא קושי.

סוגיית הזמינות של בעל המקצוע

ההמלצה שלנו, כאמור, היא לבצע את שכפול מפתחות הרכב, אם מעוניינים בכך, מוקדם ככל האפשר ולא להמתין עד ל"דקה ה-90". ובכל זאת, גם אם הנסיבות מביאות לכך שהצורך הוא במענה מיידי, יש עדיין מה לעשות. הסיבה לכך היא שחלק מהחברות הפועלות בתחום, על כל שכן אלה שמתיימרות להיות מקצועיות באמת, פועלות 24 שעות ביממה ולעיתים גם שבעה ימים בשבוע. לכן, ניתן לפנות אליהן בכל שעה ולעיתים גם לקבל שירותים באופן מיידי. מבחינה כלכלית, מכיוון שהעלות של שירות בשעות שאינן שגרתיות עלולה להיות גבוהה יותר, אנחנו שבים וממליצים לכם לבצע את השכפול בשלב מוקדם יחסית.

חשיבותה של אמינות

מפתח לרכב, כמובן, הוא אחד הנכסים החשובים ביותר שיש. החדשות הרעות הן שגורם מפוקפק ששם את ידיו על המפתח, ולו לרגעים בודדים, עלול לנצל זאת לרעה, לשפכל את המפתח לשימושיו ואף לגנוב את הרכב. החדשות הטובות? ובכן, כאשר בוחרים במנעולן מן השורה, המחזיק ברישיון מנעולנות ובתעודת יושר מטעמה של משטרת ישראל, אפשר להיות רגועים. לכן, בעת הפנייה לגורם המקצועי חשוב לעמוד על קנקנו, להשאיר משקל להתרשמות האישית ממנו (למשל, היושר שהוא משדר) אך גם לתעודות ה"רשמיות" המצביעות על טיבו.