X

שכפול מפתח למשאית

שכפול מפתחות למשאית – למה ומתי יש לעשות את זה

כל נהג משאית יודע, שהוא חייב להחזיק שני זוגות של מפתחות למשאית שברשותו, עם זוג אחד הוא נוהג וזוג שני עליו להחזיק בבית או במשרד למקרה שהזוג הראשון יישבר או ייאבד לו. אומנם מדובר במקרים נדירים, אך אף נהג משאית לא היה רוצה להגיע למצב שכזה.
להבדיל מכלי רכב פרטיים, משאית היא כלי רכב של עבודה, אם המפתח נאבד או נשבר, אנחנו לא רק צריכים לשלם את עלות השכפול אלא יתרה מזו, אנחנו עלולים לאבד יום עבודה בגלל זה. בקלות רבה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מפסידים כסף רק כתוצאה מכך שלא שכפלנו בזמן זוג מפתחות נוסף.
על מנת לבצע שכפול מפתח למשאית עלינו לפנות למנעולן מקצועי או משכפל מפתחות אשר מתמחה, בין היתר, גם בשכפול מפתחות לכלי רכב כבדים, קרי משאיות, מסוגים שונים. חשוב להדגיש, לא מספיק שהמנעולן אצלו אתם מתכוונים לבצע שכפול יהיה איש מקצועי, עליו להיות גם איש אמין שאתם יכולים לסמוך עליו, בכל זאת אתם נותנים לו לשכפל מפתח למשאית שלכם, ולא הייתם רוצים לגלות שמדובר במישהו שמשתמש ביכולות המקצועיות שלו לרעה.
כיצד משכפלים מפתח למשאית?
קיימים כמה אפשרויות לשכפול מפתח למשאית. השכפול הקלאסי הוא על פי העתקת מבנה המפתח לתבנית של שכפול מפתחות ובכך ניצור למעשה מפתח חדש על פי המפתח הישן.
אפשרות אחרת, במקרה ואבד המפתח המקורי ניתן לבצע שחזור של המפתח על פי מבנה המנעול ועל פי מחשב הרכב. השחזור מתבצע ללא צורך בהחלפת הצילינדרים, מה שחוסך עלויות רבות. במקביל גם יתבצע מחיקה של כל המפתחות הישנות מהמחשב של הרכב, כך שאם המפתח המקורי נגנב, אז מי שמצא או גנב אותו, לא יוכל לעשות בו שום שימוש.
עוד אפשרות במסגרת שכפול מפתחות למשאיות היא כל מה שכרוך בשכפול שלטים ואמבולייזרים. כאן מדובר על קידוד קוד חדש למשאית, מחיקת קודים ישנים מהמחשב, זה נכון גם למקרה של מחיקת מפתחות ישנים מהמשאית.
הרבה נהגי משאיות לא תמיד נותנים דגש לחשיבות של מחיקת מפתחות ישנים ושכפול מפתח למשאית מחדש. אך עליהם לקחת בחשבון מצבים כגון:
• אובדן מפתח
• גניבה של מפתח
• משאית יד שנייה שהמפתח עלול להישאר אצל בעלי המשאית המקוריים
• העתקה של הקוד
• מצב בו מישהו משכפל את המפתח של המשאית בלי ידיעתנו.

חברתנו מתמחה בשכפול מפתחות למשאית איווקו IVECO , שכפול למשאית  וולוו VOLVO
שכפול למשאיות דאף DAF
לסיכום, שכפול מפתחות למשאיות היא פעולה הכרחית שיש לבצע בשביל לשמור עליה מכל משמר, ויש לעשות אותה רק אצל מנעולנים אמינים ומקצועיים