X

שכפול שלטים

כמעט כל רכב היום, בוודאי כלי רכב חדשים, מגיעים עם שלט אשר פותח אותם לפני שמקלידים את קוד האזעקה ומתניעים את הרכב באמצעות מפתח. השלט מהווה עוד אלמנט של הגנה מפני פריצות וגניבות רכב.
לצערם של אנשים רבים ישנן חששות גדולות כגון, נטייה לאבד ולשכוח שלטים של כלי רכב במקומות מסוימים, כמו כן לא פעם השלט חדל מלעבוד בגלל סיבות שונות. למקרים אלו, יש להוסיף מקרים נוספים כגון חשש במקרה של רכישת רכב ישן ששלט אחד נשאר אצל בעלי הרכב הקודמים או חשש אחר לפיו מישהו הצליח לגנוב את הקודים של השלט וכעת הוא יכול להשתמש בהם.
כל החששות האלו יש פתרון מאוד פשוט. שכפול שלטים לרכב. אם בעבר הכרנו רק את האפשרות של שכפול מפתחות לרכב, הרי שעם הזמן, בעקבות הגידול בשימוש בשלטים לרכב, אנחנו יכולים למצוא אופציות לשכפול שלטים לרכב, מדובר מן הסתם בשכפול של כל שלט לכל סוג רכב, זה כמובן בהתאם ליכולות ולידע של מי שמשכפל את השלט.
כיצד מתבצע שכפול שלטים לרכב
בכל שלט ישנו כרטיס חכם אליו יגיע המשכפל באמצעות פתיחה של מארז השלט, הוא יבצע שכפול של מאפייני הכרטיס בכרטיס אחר, כך שהכרטיס החדש בדומה לכרטיס הקיים של השלט, יהיה בטווח של 355 קילוהרץ, הטווח המקובל של שלטים לרכב. התדר הנפוץ בארץ ובאירופה הינו 433MHZ ובארצות הברית התדר הינו 315 MHZשכפול שלטים לרכב נעשה בהתאם לסוג השלט, על פי סוג הרכב. השכפול נעשה באמצעות שלט אחר, מאחר ובכל המקרים הנהג מקבל שני שלטים, אזי שיש לו אפשרות, במקרה והוא מאבד שלט אחד, לשכפל שוב באמצעות השלט השני. וזה במקרה שמתוקנת ברכב מערכת שלטי נוחות שזוהי מערכת עם שמותקנת בארץ באחת החנויות שמתקינים מערכות שמע ומיגון לרכב.
חלק מהרכבים מגיעים מהיצרן עם מערכת שלטים מקורית מובנית בתוך הרכב, והשלט מגיע על המפתח כחלק בלתי ניפרד בראש המפתח, במקרים אלו ניתן להוסיף אך ורק שלט מקורי לרכב שמגיע מהיצרן.
כיצד בוחרים אצל מי לשכפל שלטים לרכב
ישנן לא מעט חברות ובעלי מקצוע שמציעים אפשרות לבצע שכפול שלטים לרכב, ההמלצה היא לעשות את זה אך ורק אצל אנשים מורשים, אמינים,שברשותם צייוד מיכשור מקורי ומתקדם ושיש להם ניסיון והתמחות בתחום. מאחר ומדובר בעניין רגיש, אסור לשכפל מפתחות אצל כל אחד אלא רק אצל שמי אתם יכולים לסמוך עליו שהוא יעשה בצורה נכונה וינהג איתכם באמינות.
לפני סיום חשוב לומר, רצוי מאוד שתמיד יהיו לכם שני שלטים. זה נכון במקרה ורק אחד נוהג ברכב וזה נכון בוודאי במקרה ושני אנשים נוהגים ברכב. שלט אחד חייב להיות בבית במקרה ואתם נתקעים או אם קרה משהו לשלט שבידכם. לכן אם איבדתם שלט, שכחתם אותו, הוא נפל לכם או כל דבר אחר, אל תתמהמהו, תשכפלו שלט חדש עוד היום.